Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtuele validiteit

Het is heel verleidelijk om via internet een vragenlijst uit te zetten. Onderzoekers meldden hun ervaringen in een online onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 85 onderzoekers die aan deze enquête meededen vinden de samenstelling van de steekproef het grootste probleem van internet. Er zijn nog te veel mensen niet online. Bovendien is het best moeilijk om een schone e-adreslijst te krijgen. Maar er zijn ook consumenten die juist bijna alleen nog te bereiken zijn via internet.

related partner content for mobile comes here

Het is een kunst om een goed evenwicht te vinden tussen alles wat op internet mogelijk is, en alles wat een onderzoek tot een degelijk onderzoek maakt. Het verbetert de kwaliteit van de data enorm als een bezoeker zich wel moet identificeren en als de vragenlijst met allerlei soorten computers en browsers gemakkelijk te zien en te beantwoorden is en toch een beetje traditioneel lijkt.

Over het algemeen wordt een lage respons geaccepteerd – het is toch goedkoop. De respons kan enorm oplopen door reminders en een solide uitnodiging om te participeren. Ook personalisatie helpt. Het kan leuk zijn, maar alle enquêteregels blijven gelden. Gelukkig is er ook veel software om de onderzoekstechnische kant te ondersteunen.

< SIZE=1>Bron: Marketing Research<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in