Virtuele validiteit


De 85 onderzoekers die aan deze enquête meededen vinden de samenstelling van de steekproef het grootste probleem van internet. Er zijn nog te veel mensen niet online. Bovendien is het best moeilijk om een schone e-adreslijst te krijgen. Maar er zijn ook consumenten die juist bijna alleen nog te bereiken zijn via internet.
Het is een kunst om een goed evenwicht te vinden tussen alles wat op internet mogelijk is, en alles wat een onderzoek tot een degelijk onderzoek maakt. Het verbetert de kwaliteit van de data enorm als een bezoeker zich wel moet identificeren en als de vragenlijst met allerlei soorten computers en browsers gemakkelijk te zien en te beantwoorden is en toch een beetje traditioneel lijkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOver het algemeen wordt een lage respons geaccepteerd – het is toch goedkoop. De respons kan enorm oplopen door reminders en een solide uitnodiging om te participeren. Ook personalisatie helpt. Het kan leuk zijn, maar alle enquêteregels blijven gelden. Gelukkig is er ook veel software om de onderzoekstechnische kant te ondersteunen.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Research<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid