Overslaan en naar de inhoud gaan

Veilig werken campagne: 'Ik ben de Sjaak niet'

Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA) en Consument en Veiligheid hebben een nieuwe campagne gelanceerd, die zich richt op valgevaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veiligheidsvoorschriften en persoonlijke beschermingsmiddelen gaan hand in hand om veilig werken te bevorderen. Toch blijft communicatie ook belangrijk, vandaar de campagne .

related partner content for mobile comes here

Vaak zijn ongevallen het gevolg van ingeslopen routines, haast en onderschatting van het risico. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid blijkt dat ondernemers in de bouw het vaak lastig vinden om op de werkvloer te praten over veilig werken. "Hoe moet ik mijn mensen aanspreken? Hoe kan ik ze beter laten nadenken over hun eigen gedrag zonder te worden weggezet als een zeurpiet? Hoe zorg ik dat ik zelf altijd het goede voorbeeld geef?". Dat zijn vragen waar ondernemers mee rondlopen.

De gedragsinterventie ‘Ik ben de Sjaak niet’ helpt om veiligheidsmaatregelen en veilig gedrag
makkelijker bespreekbaar te maken. Doelgroep zijn medewerkers, opdrachtgevers en collega-aannemers.

De campagne die Consument en Veiligheid heeft ontwikkeld, maakt deel uit van het Actieplan Arbeidsveiligheid van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. De campagne wordt ondersteund door 11 brancheorganisaties die zijn aangesloten bij het Platform Preventie Valgevaar van het HBA, en de sociale partners.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in