Veilig werken campagne: 'Ik ben de Sjaak niet'
Veiligheidsvoorschriften en persoonlijke beschermingsmiddelen gaan hand in hand om veilig werken te bevorderen. Toch blijft communicatie ook belangrijk, vandaar de campagne ‘Ik ben de Sjaak niet’ .
Vaak zijn ongevallen het gevolg van ingeslopen routines, haast en onderschatting van het risico. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid blijkt dat ondernemers in de bouw het vaak lastig vinden om op de werkvloer te praten over veilig werken. "Hoe moet ik mijn mensen aanspreken? Hoe kan ik ze beter laten nadenken over hun eigen gedrag zonder te worden weggezet als een zeurpiet? Hoe zorg ik dat ik zelf altijd het goede voorbeeld geef?". Dat zijn vragen waar ondernemers mee rondlopen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
De gedragsinterventie ‘Ik ben de Sjaak niet’ helpt om veiligheidsmaatregelen en veilig gedrag
makkelijker bespreekbaar te maken. Doelgroep zijn medewerkers, opdrachtgevers en collega-aannemers.
De campagne die Consument en Veiligheid heeft ontwikkeld, maakt deel uit van het Actieplan Arbeidsveiligheid van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. De campagne wordt ondersteund door 11 brancheorganisaties die zijn aangesloten bij het Platform Preventie Valgevaar van het HBA, en de sociale partners.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid