Overslaan en naar de inhoud gaan

Vea teleurgesteld in 'ongeleide beauty contest' Tempo-Team

UPDATE De branchevereniging roept haar leden op niet mee te doen aan dergelijke pitches. Tempo-Team is verbaasd over de oproep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tempo-Team een nieuw reclamebureau te zoeken. Het nodigt daarbij geïnteresseerden uit voor een kennismaking. Bureaus mogen de kennismaking naar eigen smaak invullen. Dus van een standaard bureaupresentatie tot een creatieve invulling van het merk.
 
Naar aanleiding van deze open uitnodiging roept de Vea haar leden nu op om niet mee te doen aan dit soort &;ongeleide ongebreidelde beauty contests&;. De Vea vindt dat een professionele adverteerder weet welke communicatie zijn merk nodig heeft en welke bureaus dat kunnen leveren. &;Mochten ze dat onverhoopt niet weten dan zijn er zeer gekwalificeerde adviseurs om hen daar in bij te staan&;, zegt Cees Wijnnobel.

&;Een dergelijke open uitnodiging lijkt er op te duiden dat de adverteerder in kwestie geen idee heeft waar zijn merk naar toe moet en lijkt in totale paniek een reddingsboei te gooien in de wijde bureauzee. De Vea promoot daarom graag haar die een gestructureerd en hygiënisch pitchproces garandeert. Deze wordt ook ondersteund door de Bond van Adverteerders.&;

&;De gekozen aanpak van Tempo-Team belooft weinig goeds voor het bureau dat de pitch gaat winnen&;, gaat Wijnnobel verder. &;Het ligt in de lijn der verwachtingen dat zij het waarschijnlijk ook zonder briefings zullen moeten doen en gewoon iets creatief moeten verzinnen.&;

Reactie Tempo-Team
Tempo-Team meldt verrast te zijn door de oproep van de Vea om niet mee te doen aan de pitch. Communicatiemanager Joost Heeroma: &;Tempo-Team heeft jarenlang naar volle tevredenheid samengewerkt met TBWA\ en gaat nu het merk herpositioneren. Hiervan is TBWA\ in de zomer van 2015 in kennis gesteld. Onderdeel van de herpositionering is dat Tempo-Team na wil gaan of de huidige bureaus en leveranciers nog voldoen aan de wensen en eisen. TBWA\ is in november geïnformeerd over de pitch. De suggestie dat TBWA\ via de pers is uitgenodigd langs te komen, is onjuist.&;

related partner content for mobile comes here

Tempo-Team heeft in de pitch geïnteresseerde bureaus uitgenodigd zich aan te melden. Daarna volgt een selectie en wordt er een short list samengesteld. &;Tempo-Team is verbaasd dat de VEA een oproep doet zonder de feiten te checken.&

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in