Overslaan en naar de inhoud gaan

Van banner-advertising naar sponsorships?

Zijn banner-advertising en ‘sponsored content’ effectieve manieren om commerciële boodschappen te communiceren?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Karen L. Becker-Olsen (New York University) heeft uitgebreid empirisch onderzoek gedaan naar de effecten van banner-advertising en sponsored content. De onderzoeksresultaten stemmen positief. Ten eerste is gebleken dat banner-ads de attitude tegenover een onderneming, de klantenresponsiviteit en de gepercipieerde productkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren/versterken - mits er een goede fit is tussen de banner-advertentie en de website. Met andere woorden: als banners niet effectief zijn, komt dat waarschijnlijk doordat ze op de verkeerde website(s) staan.
Ten tweede is gebleken dat ook sponsored content – als variant op gesponsorde sportgebeurtenissen of andere events — een effectief advertentie-instrument is. ‘Gesponsorde inhoud’ kan een positieve houding tegenover een adverteerder creëren en kan de klantenresponsiviteit, gepercipieerde productkwaliteit, gepercipieerde category leadership en zelfs de aankoopintentie versterken. Volgens Becker-Olsen is het niet ondenkbaar dat sponsorship zich gaat ontwikkelen tot een waardetoevoegend alternatief voor — of op z’n minst een waardevolle aanvulling op — banner-advertising voor ondernemingen die de banden met hun klanten willen aanhalen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Journal of Advertising<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in