Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en United Nations Women slaan handen ineen tegen stereotype reclame

Ook grote marktpartijen als WPP, Facebook en Mars, doen mee met ‘Unstereotype Alliance’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Unstereotype Alliance’, zo is het initiatief gedoopt dat genomen is door Unilever en United Nations Women (dat vecht voor seksegelijkheid). De twee wisten ook de leidende marktpartijen WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft en Johnson & Johnson zo ver te krijgen om aan te haken bij de alliantie. Dat werd dinsdag bekend gemaakt in Cannes. Daarnaast doen ook ANA, AT&T, Alibaba, Cannes Lions, Diageo, Mattel, P&G, Publicis, Twitter, The Female Quotient en World Federation of Advertisers mee.

related partner content for mobile comes here

Stapje verder
Vorig jaar al bracht Unilever het issue van stereotypering van vrouwen in reclames aan de orde in Cannes. Het concern maande de marketingindustrie toen om daarmee te stoppen en voerde de troepen door zelf het goede voorbeeld te geven.

Lees

hier een interview van vorig jaar met Bart Kuppens naar aanleiding van het toen net aangekondigde #unstereotype.

een interview van vorig jaar met Bart Kuppens naar aanleiding van het toen net aangekondigde #unstereotype.

 

Dit jaar gaat Unilever een stapje verder door meer partijen uit de markt te betrekken en een alliantie te sluiten. De bedoeling is dat door het sluiten van dit partnership een versnelling zal plaatsvinden met betrekking tot het uitbannen van stereotypen in reclame.

Commitments
Keith Weed
, Chief Marketing and Communications Officer bij Unilever, zegt over het de alliantie: ‘We’ve seen true progress in our industry, but it doesn’t go far enough. Our job isn’t done until we never see an ad that diminishes or limits the role of women and men in society. We want to work with our peers across the industry to develop new ways of working, to share knowledge and approaches, so that we can scale the Unstereotype commitments. We believe cross-sector collaboration will lead to sustained transformation. This is no longer just a social imperative but a business one, progressive ads have been found to be 25% more effective and deliver better branded impact.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in