Overslaan en naar de inhoud gaan

B2C-marketeers willen het liefste een betere samenwerking tussen sales en marketing

Bij B2B-marketeers staan meer kwalitatieve leads bovenaan de wensenlijst.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

B2C-marketeers willen het liefste een betere samenwerking tussen sales en marketing. Een sterkere positionering staat op nummer twee van de wensenlijst. De top drie wordt afgesloten met een gedeelde derde plek voor meer kwalitatieve leads en meer naamsbekendheid.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit onderzoek van marketingpr-bureau Marcommit, onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of PR.

De behoefte om de samenwerking tussen marketing en sales te verbeteren is het grootst bij B2C-bedrijven. Bij B2B-marketeers staan meer kwalitatieve leads bovenaan de wensenlijst.

IT-branche meest uitgesproken


De marketingbehoeftes binnen diverse branches lopen uiteen. In de IT-branche zijn de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR het meest uitgesproken. Zo heeft 50 procent van de IT-marketeers de meeste behoefte aan kwalitatieve leads, gevolgd door 30 procent die graag een grotere naamsbekendheid wil.

De marketingbehoeftes binnen diverse branches lopen uiteen. In de IT-branche zijn de verantwoordelijken voor marketing, sales of PR het meest uitgesproken. Zo heeft 50 procent van de IT-marketeers de meeste behoefte aan kwalitatieve leads, gevolgd door 30 procent die graag een grotere naamsbekendheid wil.

Overige bevindingen:

55 procent van de ondervraagde bedrijven hanteert een inbound marketingstrategie om de marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren.

33 procent heeft geen inbound marketingstrategie en de overige 12 procent geeft aan niet te weten wat het is.

Inbound marketing wordt het meest ingezet door organisaties in de categorie 10 tot 20 werknemers en 50 tot 250 werknemers. Bij organisaties in beide categorieën heeft 62 procent een strategie klaar.

Opvallend is dat inbound marketing bij organisaties met meer dan 250 werknemers de minste bekendheid geniet. Bij organisaties van deze omvang weet maar liefst 21 procent van de ondervraagden niet wat inbound marketing is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in