Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Trademarketing en branding groeien naar elkaar toe dankzij e-commerce

Budgetten zouden samengebracht moeten worden, aldus trademarketeers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vanuit trademarketing groeit de wens om meer samen te werken met branding. Door de groei van e-commerce en de focus op omnichannel zien trademarketeers het liefst dat de budgetten meer samenkomen.

related partner content for mobile comes here

Aldus onderzoek van performance marketingbureau Criteo, uitgevoerd door Kantar Millward Brown. De onderzoekers ondervroegen 100 marketeers met budgetverantwoordelijkheid voor trademarketing.

Uit de antwoorden kwam een wensenlijstje naar voren: zo wil 58 procent van de respondenten makkelijkere methoden om effectiviteit te meten, gevolgd door een ‘holistische kijk op de shopper’ (56 procent).

Wat de onderzoekers minder hadden verwacht: de wens om trademarketing- en brandingbudgetten nog meer bij elkaar te brengen (53 procent).

Jonathan Opdyke, president brand solutions bij Criteo legt uit: ‘Trademarketing ondergaat een flinke verandering. Retailmarketeers hebben oplossingen nodig om ROI real-time te kunnen meten, en ze willen een einde aan de discussie tussen off- en online. Het is tijd voor een echte omnichannel benadering.’

Deze wens leeft met name bij trademarketeers in FMCG.

Verder noemden trademarketeers een aantal nieuwe problemen dankzij de komst van e-commerce, zoals platforms als Amazon die prijzen bepalen (29 procent) en conflicten tussen merk- en retailsites (28 procent).

Beeld: Flickr

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in