Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitzending van Radar over de keerzijde van adblockers

'Mediabedrijven lopen inkomsten mis.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Avrotros programma Radar dat steevast opkomt voor de belangen van consumenten laat zich vanavond van een onverwachte kant zien. In de (die om half 9 begint) gaat presentatrice Antoinette Herzenberg in op de negatieve gevolgen die het installeren van adblockers heeft voor de de online mediawereld - en uiteindelijk de consument.

related partner content for mobile comes here

In de toelichting: &;Veel mensen storen zich aan reclamefilmpjes en banners op internet. Je kunt een adblocker installeren op je computer, tablet en smartphone. Dan ben je van die advertenties verlost. Dat lijkt ideaal, maar heeft een keerzijde. Mediabedrijven lopen hierdoor inkomsten mis. Op welke manier raakt dit de consument?

Linksom of rechtsom, de rekening voor het maken van content zal moeten worden betaald. Verplichte kost voor iedereen die werkzaam is in de wereld van online media.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in