Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of flop: De 3D TV

Ook voor de huiskamer zijn er inmiddels 3D-televisies verkrijgbaar. Hoe denkt de Nederlander over deze nieuwe technologie, en is de 3D TV…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste Nederlanders zijn inmiddels wel bekend met 3D-techniek. Maar zijn ze ook geïnteresseerd in een 3D-televisie in hun eigen woonkamer? Voor vier op de tien Nederlanders is dit een aansprekend idee. Men ziet 3D-tv vooral als een verbetering van de televisiebeleving.

related partner content for mobile comes here

Slechts twee op de tien consumenten verwacht zeker of waarschijnlijk een 3D-televisie aan te schaffen, los van de prijs die men ervoor moet neerleggen. Maar liefst zeven op de tien vindt de 3D-televisie te duur. Meer dan 1.100 euro wil de gemiddelde Nederlander er niet voor neerleggen.

Opvallend is dat niet per se de hardcore televisiekijker geïnteresseerd is in de 3D-televisie. Interesse hangt niet zozeer af van kijkfrequentie, maar eerder van gebruiksdoel. Vooral voor het kijken van films wordt de meerwaarde van 3D-televisie ingezien.

Geen must-have
Ondanks een aardige groep consumenten die de 3D-televisie wel aansprekend vindt, ervaren consumenten lang niet altijd dat men echt wat heeft aan deze nieuwe technologie. Daardoor blijft de koopintentie heel beperkt. Dit zal ongetwijfeld samenhangen met het huidige beperkte aanbod aan 3D-programmering.

Het is nu nog nodig een speciale bril op te zetten om in 3D te kunnen zien. In Nederland zijn nog geen 3D-televisies zonder deze bril verkrijgbaar. Dat is jammer, want maar liefst driekwart van de consumenten is van mening dat 3D-televisie pas echt interessant wordt wanneer je geen speciale bril meer nodig hebt.

Het hele onderzoek vindt u terug in de rubriek Top of Flop, in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in