Toazted: Nederlandse interview-site met potentie


Door gastblogger Ingmar de Lange van Mountview.
Soms zijn er concepten die weinig aandacht krijgen, maar die wel verdienen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSToazted is er zo één voor mij. Een Nederlands crossmedia-initiatief. Naar eigen zeggen de grootste interview-site op het web. Op dit moment staan er 1.200 interviews online.
Allemaal ongesneden. Dus met politiekincorrecte woorden. Wat weer goed is voor de Amerikaanse markt. Want Toazted is op dit moment landen-sites aan het uitrollen.
Toazted heeft zowel bekende mainstream-artiesten, zoals De Jeugd van Tegenwoordig, Destiny's Child, Bjork, Oasis en Di-rect.
De focus ligt echter op het alternatieve publiek. Dus, als je ervan houdt, met helden als DJ Shadow, Elliott Smith, System Of A Down en Dave Clark.
Crossmedia, want de site heeft ook een eigen radioprogramma. Elke zaterdag van 12.00 ? 14.00 op Kink FM.
Interessante conclusie: de grootste artiesten hebben misschien wel de meeste fans, maar niet de meeste fanatieke. Slipknot krijgt binnenkort in New York de Toazted-award voor meeste downloads.
Een interessante learning voor merken. Een grote groep consumenten is niet altijd beter. Fanatiek en bezield speelt ook een rol.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid