Overslaan en naar de inhoud gaan

De consument maakt zelf de beste buzz

Willem Sodderland is de oprichter van wat hij zelf 'het eerste Word-of-Mouth marketingbureau in Nederland' noemt: Buzzer.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Willem Sodderland is de oprichter van wat hij zelf 'het eerste Word-of-Mouth marketingbureau in Nederland' noemt: .

related partner content for mobile comes here

In het blad vertelt hij over drie aspecten van buzz.

Ten eerste, de consument is zelf de geloofwaardigste en meest effectieve markteer die een merk zich kan wensen. Hij is slim: hij zal niet over vlees gaan beginnen tegen zijn vegetarische vriendin. En vooral, hij is oprecht bevlogen.

Ten tweede, dat de kring waarbinnen de consument aanprijst nogal klein en homogeen is, vanwege de eenvormige vriendenkringen die mensen bouwen.

Ten derde: marketeers deden tot nu toe niets met deze informatie.

Buzzer rekruteerde daarom een groeiend aantal `buzzers`, op dit moment zijn er zo`n 400.

Dit zijn allemaal mondige consumenten, die bepaalde producten via Buzzer als eerste ontvan-gen om ze te testen en commentaar te leveren. Vooral ook om het woord te verspreiden.

Het concept past alleen bij `buzzable` producten: iets waar een verhaal bij past. Zoals een reis, of een hip speeltje. Of de `creme de la mer` van Estee Lauder, die de formule kocht van een dame wiens vader de creme uitvond ter genezing van zijn door ruimtevaart-tests verbran-de huid.

Is dit anders dan viral marketing? Ja, want die is vaak rond een bijzaak gebouwd, zoals een filmpje of een actie.

Buzz draait om een ding: het product zelf, meldt Sodderland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in