Overslaan en naar de inhoud gaan

Think small

Alle reclamemensen die in hun carrière het verhaal van Volkswagen vol overtuiging hebben verteld, zijn overdonderd door het laatste nieuws…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door Lode Schaeffer 

related partner content for mobile comes here

Storytellers, verhalenvertellers, dat zijn wij, reclamecreatieven. Geef ons een merk en wij vertellen er een verhaal over. Zo&;n verhaal verzinnen we niet even onder de douche, bij een jointje en ook niet even op de fiets.

We verdiepen ons in dat merk. We leren het kennen. De kracht ervan, de zwakte ervan. De gevaren en vooral de kansen. Net zolang totdat we ervan houden.

Dan pas kunnen we een verhaal vertellen, het evangelie verspreiden. Want hoe mooi onze verhalen ook zijn, ze hebben alleen kracht als ze echt waar zijn.

Het verhaal van Volkswagen is het verhaal van drie ankerpunten: Durability.  Quality. Reliability.

Over de hele wereld zijn er creatieven die oprecht van het merk zijn gaan houden, en het verhaal met liefde en overtuiging hebben verteld.
Van &;Think small&; van Helmut Krone en Julian Koenig, tot &;Safe Happens&; van Dave Clemans en Tim Roper, en &;The Force&; van David Povill en Ryan McLaughlin.

Deze week werd daar opeens een ander verhaal aan toegevoegd. Een verhaal van oplichting en disrespect voor het mileu terwille van geld.
Weg Durability.  Weg Quality. Weg Reliability.

Alle reclamemensen die in hun carrière het verhaal van Volkswagen vol overtuiging hebben verteld, zijn er stil van.

Uit liefde voor het merk en ons vak hoop ik dat het goed komt.
Ik zou tegen iedereen in Wolfsburg willen zeggen, pak die eerste advertentie er nog eens bij: Think small.

 

Lode Schaeffer is creatief directeur en eigenaar van . Van 1991 tot 1998 werkte hij bij DDB, sinds de jaren &;60 het bureau van de veel geroemde Volkswagen-reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Juan Brown

This is an amazing and informative article that covers so much ground. https://mariogames.io

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in