Overslaan en naar de inhoud gaan

Johnnie Walker claimt merkdomein 'Joy' met knuffelpunker Plastic Bertrand

'Keep Walkin'' wordt 'Joy Will Take You Further.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel Johnnie Walker zelf spreekt van een &;evolutie&;, lijkt het er toch meer op dat &;s werelds grootste whiskymerk het roer radicaal omgooit. Van het serieuzere &;Keep Walking&; (zie video helemaal onderaan) maakt het nu de stap naar een nieuwe pay-off: &;Joy Will Take You Further&;. De nieuwe campagne is gisteren gestart. Diageo, het moederbedrijf van Johnnie Walker pakt de zaak groots aan en spreekt van &;de grootste wereldwijde marketingcampagne ooit&;. Die start tegelijkertijd in 50 landen. De bedoeling is dat zo&;n 270 miljoen consumenten er mee in aanraking komen in de eerste week. Dit is de (lange versie van) de commercial:

related partner content for mobile comes here

;Joy Will Take You Further&; | Keep Walking.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

&;Persoonlijke ontwikkeling&; is zo&;n 15 jaar lang de kern van de merkfilosofie geweest. Diageo zegt dat het met &;Joy Will Take You Further&; kiest voor een een nieuw perspectief op dat thema. Het drankenconcern: &;De hedendaagse consument ziet lol ("joy") als catalysator voor de persoonlijke vooruitgang waar ze naar op zoek zijn.&; Die cultuuromslag wil het merk omarmen. &;Plezier is hét recept op de weg naar succes.&;

Jude Law
Het wemelt in de campagne van de supersterren op het gebied van sport en entertainment. Formule I-coureur Jenson Button bijvoorbeeld, de Amerikaanse rockband OK Go, het Mexicaanse topmodel Montserrat Oliver, die het luchtruim kiest met een jet pack. (Hier maakt Oliver zich klaar voor haar vlucht:)

Ook Jude Law is weer te zien in de reclame. Vorig jaar had hij de hoofdrol in een lange film van Johnnie Walker. (Zie onderste video onderaan dit artikel.)

Superlatieven
De hoogste marketingbaas bij Diageo, Syl Saller, zegt ‘enorm enthousiast’ te zijn over het potentieel dat hij ziet in de nieuwe campagne. ‘Wij geloven in het bouwen van merken die betekenisvol zijn, die verder gaan dan het product zelf. Deze campagne is een geweldig voorbeeld van een ongelofelijk sterk idee dat tot leven is gebracht met uitstekend creatief werk.’

Ça plane pour moi
Om het thema &;Joy&; (lol, plezier, vreugde, blijdschap) meer diepte te geven, gebruikt Johnnie Walker de jaren &;70 hit van Plastic Bertrand &;&; (letterlijk vertaald: &;ik verkeer in hogere sferen&;). In Nederland is Plastic Bertrand (inzetje links) bekend om zijn optreden bij popprogramma Toppop, waar hij springend op een trampoline optrad.

 

 

 

2009 (met Robert Carlyle):

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

2014 (met Jude Law):

;The Gentleman&;s Wager&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in