Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Studenten bezorgen open dagen Fontys meeste online buzz’

De open dagen van Fontys Hogeschool creërden de grootste online buzz. De eigen studenten en medewerkers spelen daarbij een belangrijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over de open dagen van Fontys Hogeschool verschenen in zes maanden tijd 1.001 berichten op online media. Hogeschool Windesheim volgt met 782 berichten en over de open dagen bij Saxion werd 726 keer geschreven. Voor Hanzehogeschool werden 716 berichten gevonden en voor de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen waren het 462 berichten binnen online media.

related partner content for mobile comes here

Wat volgens Clipit opvalt binnen de berichtgeving over de open dagen, is dat ruim 70 procent van de online berichten werd gevonden op Twitter. Veel positieve en enthousiaste tweets over Fontys bleken afkomstig van bestaande Fontys studenten en medewerkers die deelnamen aan de open dagen. Zij ontpoppen zich binnen social media als ware promotors van de hogeschool. Tweets als “Wat is het toch leuk om al die enthousiaste verhalen te horen van onze studenten over hun opleiding bij open dag Kunstopleiding” bezorgden Fontys overwegend positieve berichtgeving in online media.

Bij deze lovende resultaten plaatst Clipit wel de kanttekening dat het aandeel van buzz over de open dagen van alle hogescholen niet groot is ten opzichte van de totale berichtgeving over hogescholen. Dit aandeel lag namelijk rond de 3,5 procent. Er is dus nog werk aan de winkel, ook voor de hogescholen met actieve ambassadeurs, adviseert de monitoring service.

Aantal gevonden berichten open dagen per hogeschool over de periode 19 januari 2011 t/m 19 juli 2011:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in