‘Studenten bezorgen open dagen Fontys meeste online buzz’
Over de open dagen van Fontys Hogeschool verschenen in zes maanden tijd 1.001 berichten op online media. Hogeschool Windesheim volgt met 782 berichten en over de open dagen bij Saxion werd 726 keer geschreven. Voor Hanzehogeschool werden 716 berichten gevonden en voor de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen waren het 462 berichten binnen online media.
Wat volgens Clipit opvalt binnen de berichtgeving over de open dagen, is dat ruim 70 procent van de online berichten werd gevonden op Twitter. Veel positieve en enthousiaste tweets over Fontys bleken afkomstig van bestaande Fontys studenten en medewerkers die deelnamen aan de open dagen. Zij ontpoppen zich binnen social media als ware promotors van de hogeschool. Tweets als “Wat is het toch leuk om al die enthousiaste verhalen te horen van onze studenten over hun opleiding bij open dag #Fontys Kunstopleiding” bezorgden Fontys overwegend positieve berichtgeving in online media.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBij deze lovende resultaten plaatst Clipit wel de kanttekening dat het aandeel van buzz over de open dagen van alle hogescholen niet groot is ten opzichte van de totale berichtgeving over hogescholen. Dit aandeel lag namelijk rond de 3,5 procent. Er is dus nog werk aan de winkel, ook voor de hogescholen met actieve ambassadeurs, adviseert de monitoring service.
Aantal gevonden berichten open dagen per hogeschool over de periode 19 januari 2011 t/m 19 juli 2011:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid