Overslaan en naar de inhoud gaan

Sociale media en corporate communicatie: Amerikanen zijn Britten ver voor

Bedrijven VS drie keer zo actief, aldus onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Britse bedrijven lopen ver achter bij hun Amerikaanse collega&;s in hun gebruik van sociale media voor corporate communicatie.  Bedrijven uit de VS zijn zo’n drie keer zo actief op Twitter, LinkedIn en YouTube.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een onderzoek door Investis, waarover publiceert.

Scoren

Het onderzoek nam het gebruik van sociale media van meer dan 500 grote Amerikaanse en Britse bedrijven onder de loep.

Amerikaanse bedrijven scoorden minimaal drie keer zo veel op belangrijke onderdelen, en soms zelfs meer.  Zo Tweet een gemiddeld Amerikaanse bedrijf  2979 zakelijke berichten vanaf zijn account, terwijl dat in het Verenigd Koninkrijk 738 gebeurt.

Stats

Ook andere statistieken vallen uit in het voordeel van de Amerikaanse ondernemingen:

LinkedIn: een gemiddelde Amerikaans bedrijf plaatst 15 updates per maand, drie keer zo vaak als zijn Britse tegenhanger.

YouTube: Amerikaanse bedrijven scoren ook hier veel hoger, 141 video’s tegenover 45 van een gemiddeld bedrijf uit het VK.

Twitter: Amerikaanse Twitter-account heeft meer dan 20.000 volgers, bijna 10 keer het Britse gemiddelde.

Facebook: hier is de kloof het grootste, met een gemiddeld  aantal likes van 45.111 voor Amerikaanse bedrijven, tegenover 1.177 in het Verenigd Koninkrijk.

Shell scoort hoog

De hoogst scorende bedrijf in alle acht kanalen is Cisco Systems, met 86 procent. De toonaangevende Britse beursgenoteerde ondernemingen zijn Shell (vierde wereldwijd, 81 procent) en BP (tiende wereldwijd, 76 procent).

In de sectoren die volgens het onderzoek het meest actief zijn op sociale media is reputatieschade een reëel gevaar is, zoals de grote oliemaatschappijen en de banken.

De technologiesector presteert het beste. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in