Overslaan en naar de inhoud gaan

Sire opent hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte

Sire draait met haar nieuwste campagne de rollen om: ze lanceert vandaag een hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte. Hier kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sabine van Aken, Sire-bestuurslid en projectleider voor deze campagne: ‘We vragen ons altijd af, welk maatschappelijk thema is verweesd of verwaarloosd. Dit laten we dan toetsen in een panel. Dit keer kwam het taboe op psychische ziekten naar boven als zeer urgent. Sire is aan de slag gegaan met het inzicht van professor Jaap van Weeghel, dat stigmatisering op psychisch zieken wellicht het belangrijkste obstakel vormt voor rehabilitatie en herstel. In Stichting Samen Sterk Tegen Stigma vonden we de ideale partner om dit probleem aan te pakken.’

related partner content for mobile comes here

Gerdien Rabbers, directeur van Stichting Samen Sterk Tegen Stigma: ‘Gelijkwaardig contact tussen mensen met en zonder psychische aandoeningen werkt het best tegen vooroordelen, dat is precies wat deze hulplijn tot stand brengt.’

Dat de campagne breed gedragen wordt blijkt uit de enthousiaste reacties van mensen met psychische klachten. Zo heeft schaatskampioen Stefan Groothuis toegezegd achter de hulplijn plaats te nemen. Groothuis: 'Ik heb zelf ondervonden hoe lastig men het vindt om met je over je psychische aandoening te praten. Terwijl ik juist gebaat was bij een normaal gesprek over mijn depressie. Die boodschap wil ik de bellers van de hulplijn graag meegeven.'

Ook weervrouw Marjon de Hond draagt de campagne een warm hart toe: 'Een heel goed initiatief. Ik heb tijdens mijn burn-out zelf ondervonden dat men het ongemakkelijk vindt om over een psychische aandoening te praten. Terwijl ik al heel snel merkte dat praten gewoon helpt. Het maakt nauwelijks uit met wie, als je maar praat.'

De campagne loopt van 27 juni tot en met oktober 2013, waarna de hulplijn overgedragen zal worden aan het Landelijk Platform GGZ.

Op zijn alle uitingen te zien en vertelt Bas Korsten, Executive Creative Director at JWT Amsterdam over de aanpak van het reclamebureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in