Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgische VEA viert successen Cannes met campagne

De Belgische Association of Communication Companies (ACC) zet vaderlandse creativiteit in de bloemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland deed het dit jaar goed in Cannes met twee Grand Prix’, maar in aantal Leeuwen bleef Nederland – net als vorig jaar – achter op onze zuiderburen: 18 versus 25 awards. De Belgen zijn trots en vieren hun succes met een campagne. ‘Die zet onze creativiteit in de bloemen.’

related partner content for mobile comes here

De ACC zegt in een persbericht: ‘Belgische communicatiebureaus doen het al een paar jaar bijzonder goed op de internationale creatieve scene. Ook dit jaar behaalt België een topscore op het Cannes Lions Festival. Op deze hoogmis van de internationale communicatiewereld kaapten de Belgische bureaus 77 shortlists en maar liefst 25 leeuwen weg. Dat mogen alle Belgen weten.’

In samenwerking met een aantal mediapartners (waaronder radiozenders Q Music, JOE FM en Top Radio, de dagbladtitels Het Laatste Nieuws, De Standaard, Gazet van Antwerpen en La Dernière Heure en een buitenreclamenetwerk van JCDecaux), is vanaf maandag 24 juni een campagne gelanceerd die is gemaakt door DuvalGuillaume Modem. Dat was met tien Leeuwen het meest succesvolle Belgische bureau in Cannes.

Johan Vandepoel van ACC België zegt over de campagne: ‘Belgen zijn erg vindingrijk. Die bijzondere eigenschap leidt tot fantastisch creatief werk. De monsterscore in Cannes is een bevestiging dat we goed bezig zijn. Ook al druist het tegen onze volksaard in: hier mogen we trots op zijn. Een heel klein beetje “stoefen” is precies wat de campagne doet.’

De campagne voorziet in waarop de winnende Belgische cases zijn te bekijken.

Klik om te vergroten:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in