Belgische VEA viert successen Cannes met campagne


Nederland deed het dit jaar goed in Cannes met twee Grand Prix’, maar in aantal Leeuwen bleef Nederland – net als vorig jaar – achter op onze zuiderburen: 18 versus 25 awards. De Belgen zijn trots en vieren hun succes met een campagne. ‘Die zet onze creativiteit in de bloemen.’
De ACC zegt in een persbericht: ‘Belgische communicatiebureaus doen het al een paar jaar bijzonder goed op de internationale creatieve scene. Ook dit jaar behaalt België een topscore op het Cannes Lions Festival. Op deze hoogmis van de internationale communicatiewereld kaapten de Belgische bureaus 77 shortlists en maar liefst 25 leeuwen weg. Dat mogen alle Belgen weten.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn samenwerking met een aantal mediapartners (waaronder radiozenders Q Music, JOE FM en Top Radio, de dagbladtitels Het Laatste Nieuws, De Standaard, Gazet van Antwerpen en La Dernière Heure en een buitenreclamenetwerk van JCDecaux), is vanaf maandag 24 juni een campagne gelanceerd die is gemaakt door DuvalGuillaume Modem. Dat was met tien Leeuwen het meest succesvolle Belgische bureau in Cannes.
Johan Vandepoel van ACC België zegt over de campagne: ‘Belgen zijn erg vindingrijk. Die bijzondere eigenschap leidt tot fantastisch creatief werk. De monsterscore in Cannes is een bevestiging dat we goed bezig zijn. Ook al druist het tegen onze volksaard in: hier mogen we trots op zijn. Een heel klein beetje “stoefen” is precies wat de campagne doet.’
De campagne voorziet in een site waarop de winnende Belgische cases zijn te bekijken.
Klik om te vergroten:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid