Overslaan en naar de inhoud gaan

'Shell meest favoriete werkgever Nederland'

Rabobank is na vier jaar meest favoriete werkgever van Nederland te zijn geweest, ingehaald door Shell. Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank staat nu op de tweede plaats, gevolgd door KLM, de Politie en Het Rijk. Grootste daler is ING die van een vijfde plek in 2011 wegzakt naar plaats 39. De ranglijst toont veel grote verschuivingen, zoals de sterke opkomst van Achmea, Albert Heijn, ASML, Microsoft, KPN, PostNL en Heineken. Opvallende dalers zijn, naast ING, Unilever, UWV en Staatsbosbeheer.

related partner content for mobile comes here

Nadat Philips, inmiddels op plek zeven, tot 2008 jarenlang de rankings domineerde als Meest Favoriete werkgever van Nederland, nam Rabobank in 2008 dit stokje over. Het verschil met de nummer twee, overwegend Shell, was de afgelopen jaren enorm groot. Vanaf 2011 werd dit verschil kleiner totdat Shell er in de eerste helft van 2012 overheen ging. Rabobank heeft aan populariteit tussen 2011-2012 niet zozeer ingeleverd, het is vooral Shell dat in populariteit steeg.

De index voor Shell als meest favoriete werkgever (buiten de eigen werkgever om) steeg met maar liefst 22 procent. Daarmee is volgens de onderzoekers olie aantrekkelijker geworden dan het zijn van een solide bank en stijgt de interesse voor bedrijven die minder gevoelig zijn voor de conjunctuur, zoals Albert Heijn, KPN, het Rijk, en in mindere mate, Defensie. Dit terwijl er ook grote aantallen personen de overheid en KPN gedwongen moeten verlaten in de komende jaren.

Het is een continu onderzoek dat sinds 2003 afgenomen. Op jaarbasis worden minimaal 20.000 personen ondervraagd die representatief zijn voor de (potentiële) Nederlandse beroepsbevolking (de NBB inclusief studenten, scholieren en zzp'ers). Bovengenoemde cijfers zijn afkomstig uit het AGO van 2011 en 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in