Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS staakt proef met korte reclameblokken

SBS heeft besloten de proef met korte en frequente reclameonderbrekingen alweer te stoppen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de afgelopen week trok het SBS-plan om sommige tv-programma's om de vijf minuten voor een kort reclameblok te onderbreken veel media-aandacht. Het tv-concern zegt vanaf het begin aangegeven te hebben de mening van de kijkers zwaar mee te laten wegen in deze proef. SBS in een persbericht: 'De kijkers hebben de afgelopen week in groten getale gereageerd en SBS duidelijk gemaakt op dit moment niet veel te voelen voor deze nieuwe indeling van reclameblokken. Deze reacties wegen zwaar voor SBS waardoor is besloten te stoppen met de proef.'

related partner content for mobile comes here

En SBS-baas Eric van Stade: 'Bij alles wat we doen op onze zenders Net5, SBS6 en Veronica staat de kijker centraal. Na een week testen hebben we de eerste balans opgemaakt. De kijker heeft zich op dit moment duidelijk uitgesproken dat het onder andere Amerikaanse model van vijf reclameblokken per uur niet wenselijk is en daar luisteren we naar. Dat is de reden dat we de proef volgens dit model nu beëindigen.'

Sinds zondag 1 februari werden op drie avonden in de week buitenlandse series korter, maar wel vaker onderbroken door reclameblokken. Er werd niet meer reclame uitgezonden, alleen werden de reclameonderbrekingen anders verdeeld. Het experiment vond plaats op de zondagavond van Net5, woensdagavond van Veronica en donderdagavond van SBS 6.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in