Reclame Consument en Veiligheid niet onnodig kwetsend
Zo oordeelt de Reclame Code Commissie. De commissie had zo'n twintig klachten ontvangen over de reclame. 'Mogelijk waren het er meer geweest als we toen niet duidelijk hadden gemaakt dat we de zaak onderzoeken', zegt een woordvoerder.
De reclame van Consument en Veiligheid (onderdeel van de Kinderveiligheidscampagne) wijst erop dat kinderen op een onbewaakt moment kunnen vallen en dat dit ernstige gevolgen kan hebben. De reclame wordt begeleid door het nummer 'Tears in Heaven' van Eric Clapton, die zijn medewerking heeft verleend.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHij schreef het nummer toen hij in 1991 zijn 4 jaar oude zoontje Conor had verloren als gevolg van een val uit het raam van de 53e verdieping van een appartementencomplex. Op het eind van de reclame lijkt de kijker te zien wat het zoontje vlak voor en tijdens de val zag. Veel klagers stelden dat dit onnodig kwetsend is.
De commissie zegt zich terughoudend op te stellen omdat iedereen in dit soort gevallen een ander oordeel heeft.
Bron: Novum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid