Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Consument en Veiligheid niet onnodig kwetsend

De reclamespot die waarschuwt voor valpartijen van kinderen is niet onnodig kwetsend of in strijd met de goede zeden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo oordeelt de Reclame Code Commissie. De commissie had zo'n twintig klachten ontvangen over de reclame. 'Mogelijk waren het er meer geweest als we toen niet duidelijk hadden gemaakt dat we de zaak onderzoeken', zegt een woordvoerder.

related partner content for mobile comes here

De reclame van Consument en Veiligheid (onderdeel van de Kinderveiligheidscampagne) wijst erop dat kinderen op een onbewaakt moment kunnen vallen en dat dit ernstige gevolgen kan hebben. De reclame wordt begeleid door het nummer 'Tears in Heaven' van Eric Clapton, die zijn medewerking heeft verleend.

Hij schreef het nummer toen hij in 1991 zijn 4 jaar oude zoontje Conor had verloren als gevolg van een val uit het raam van de 53e verdieping van een appartementencomplex. Op het eind van de reclame lijkt de kijker te zien wat het zoontje vlak voor en tijdens de val zag. Veel klagers stelden dat dit onnodig kwetsend is.

De commissie zegt zich terughoudend op te stellen omdat iedereen in dit soort gevallen een ander oordeel heeft.

Bron: Novum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in