Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier aast op Wolters Kluwer

Het Brits-Nederlandse Reed Elsevier wil Wolters Kluwer inlijven, meldt de Britse krant The Observer. De fusie zou voor het eind van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens The Observer heeft Reed Elsevier het vizier al enige tijd gerichtop Wolters Kluwer, maar wordt eerst de acquisitie van de Amerikaanseuitgever Harcourt afgerond. Als de overname van Wolters Kluwer doorgaat,ontstaat daarmee een van de grootste uitgevers ter wereld met eengezamenlijke marktwaarde van 27 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De twee concerns braken in 1998 een fusiegesprek af. Naar buiten toe werdgemeld dat de fusie op weerstanden zou stuiten binnen de EuropeseCommissie, maar volgens de Britse zondagkrant was de aanleidingmeningsverschillen over de verdeling van 'managementposities.' Het bladmeldt voorts dat Britse analisten 'er tuk op zijn dat het fusiegesprekweer wordt hervat.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in