Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas kiest TBWA-netwerk

Adidas heeft het wereldwijde creatieve account ter waarde van 100 miljoen dollar ondergebracht bij TBWA/Chiat/Day in Playa del Rey,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TBWA, dat samenwerkt met het Amsterdamse 180, versloeg in een pitch DDB Worldwide. Leagas Delaney had ook een samenwerking met 180 op het account. Het Britse bureau is na negen jaar dus terzijde geschoven, evenals BBDO Worldwide dat Adidas behandelde in Australië en verschillende Aziatische landen. Overigens weigerde TBWA commentaar op het bericht. De review wordt niet gezien als een verandering van creatieve koers maar meer om een netwerk te vinden. Zowel 180 als Leagas Delaney zijn onafhankelijke bureaus, waardoor Adidas gedwongen was te werken met bijna 25 bureaus op diverse projecten wereldwijd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in