Philips zet in op interactieve media


‘De campagne rond “sense and simplicity” gaat dit jaar een nieuwe fase in,’ zegt Fabio Di Giammarco, hoofd marketingcommunicatie van de (voor het wereldwijde marketingbeleid verantwoordelijke) afdeling Global Marketing Management, in het interne magazine Simplicity.
Hij kondigt verder aan dat Philips in het laatste kwartaal de communicatieactiviteiten flink gaat opvoeren. Het doel is om de sense-and-simplicity-boodschap zo indringend mogelijk bij de consument te laten overkomen. ‘Dat doen we door te demonstreren hoe eenvoudige en zinvolle technologie levens kan vergemakkelijken; letterlijk door de simplicity-filosofie tot leven te brengen via onder meer interactieve media.’ De wereldwijde Simplicity-campagne zal zich volgens Di Giammarco richten op besluitvormers (35 tot 55 jaar) ‘die van technologie houden, maar een hekel hebben aan gedoe met elektronica’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Om deze doelgroep effectief te kunnen bereiken, gaat de campagne in 2006 verder dan tv-reclame en printadvertenties. Onderdeel van de plannen zijn microsites, online discussies, programma’s met Philips-producten en experimentele marketingactiviteiten die door lokale teams worden ontwikkeld. In Engeland resulteerde dit in de introductie van Livesimplicty.net, een website voor ‘user generated innovation’ waar consumenten kunnen meepraten over ontwikkelingen rond sense and simplicity.
In Nederland wordt sense en simplicity op ‘spectaculaire manier’ zichtbaar gemaakt Schiphol. Mogelijk wordt daar ook de 3D-televisie van Philips ingezet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid