(P)retargeting op mobiele telefoons
Pretargeting wil zeggen dat de inhoud van de vertoonde advertentie wordt afgestemd op het specifieke apparaat waarop deze wordt vertoond. Als er op de banner geklikt wordt, verandert deze in een mobiele microsite. Afhankelijk van het toestel waarop deze wordt vertoond, is de boodschap van de campagne anders. Zo krijgt de eigenaar van een iPhone uitgelegd wat de voordelen zijn van de SIII ten opzichte van de iPhone. De eigenaar van een ouder model Samsung wordt uitgelegd wat de pluspunten zijn van de nieuwe Galaxy.
Naast pretargeting wordt voor de campagne ook retargeting toegepast. Deze mobiele innovatie werd in opdracht van Cheil Benelux ontwikkeld door Adrime. Overigens werkt de retargeting op het mobiele web alleen bij Android toestellen, vertelt David de Jong, ceo van Adrime. Volgens de nieuwe cookie-wetgeving is voor het plaatsen van cookies toestemming nodig van de gebruiker en de iPhone geeft standaard geen toestemming.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens Floris Band, digital manager van Cheil Benelux is het wereldwijd de eerste keer dat retargeting wordt ingezet voor een mobiele advertentiecampagne. Een voordeel is dat Samsung haar gebruikers bij terugkeer op haar mobiele platform kan voorzien van relevante content. Hierdoor hoeven gebruikers niet meer te zoeken naar de juiste downloads, maar krijgen ze direct de relevante downloads en apps te zien voor hun toestel.
Voor een live-demo, klik hier of scan de QR-code.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid