Overslaan en naar de inhoud gaan

(P)retargeting op mobiele telefoons

Samsung zet retargeting en pretargeting in voor de mobiele lancering van de Galaxy SIII.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pretargeting wil zeggen dat de inhoud van de vertoonde advertentie wordt afgestemd op het specifieke apparaat waarop deze wordt vertoond. Als er op de banner geklikt wordt, verandert deze in een mobiele microsite. Afhankelijk van het toestel waarop deze wordt vertoond, is de boodschap van de campagne anders. Zo krijgt de eigenaar van een iPhone uitgelegd wat de voordelen zijn van de SIII ten opzichte van de iPhone. De eigenaar van een ouder model Samsung wordt uitgelegd wat de pluspunten zijn van de nieuwe Galaxy.

related partner content for mobile comes here

Naast pretargeting wordt voor de campagne ook retargeting toegepast. Deze mobiele innovatie werd in opdracht van Cheil Benelux ontwikkeld door Adrime. Overigens werkt de retargeting op het mobiele web alleen bij Android toestellen, vertelt David de Jong, ceo van Adrime. Volgens de nieuwe cookie-wetgeving is voor het plaatsen van cookies toestemming nodig van de gebruiker en de iPhone geeft standaard geen toestemming.

Volgens Floris Band, digital manager van Cheil Benelux is het wereldwijd de eerste keer dat retargeting wordt ingezet voor een mobiele advertentiecampagne. Een voordeel is dat Samsung haar gebruikers bij terugkeer op haar mobiele platform kan voorzien van relevante content. Hierdoor hoeven gebruikers niet meer te zoeken naar de juiste downloads, maar krijgen ze direct de relevante downloads en apps te zien voor hun toestel.

Voor een live-demo, klik of scan de QR-code.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in