Overslaan en naar de inhoud gaan

'Onderwijst uw (potentiële) klanten'

Ivey Business Journal publiceerde onlangs een aansprekend artikel getiteld: 'The marketer's challenge: how to teach customers new…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ivey Business Journal publiceerde onlangs een aansprekend getiteld: 'The marketer's challenge: how to teach customers new behaviours'. Hierin stelt de schrijver, Ian Gordon, dat marketeers hun (potentiële) klanten dienen te onderwijzen en hier voordeel uit te trekken. We staan er niet vaak bij stil, maar veel productintroducties vallen direct in de categorie 'flop'. Hij spreekt zelfs over een percentage van 95%, hetgeen ik vrij hoog vind. Of Gordon moet een grote groep introducties aanspreken die niet als zodanig worden gepositioneerd (denk hierbij bijvoorbeeld aan vervangers van bestaande producten).

related partner content for mobile comes here

In het artikel beschrijft Gordon het verband dat hij ziet met de technologische vooruitgang, de daaruit voortvloeiende producten en de manieren om de (potentiële) klant te benaderen. Simpelweg gezegd: als een product nog niet kapot was werd het dertig, veertig jaar geleden niet vervangen. Nu zien voldoet een product niet meer aan bepaalde (technologische) eisen en vervanging is het gevolg, ook al functioneert het product nog prima. Het communiceren van de eigenschappen is niet meer voldoende. Het komt nu veelmeer aan om de klant te overtuigen van een goed alternatief, door middel van zogenoemde onderwijzingstrategieën te ontwikkelen.

Gordon beschrijft hiertoe drie psychologische modellen die bijdragen aan gedragsinnovatie:

? Emotional/Affective
? Cognitive
? Behavioural

Hij besluit zijn betoog dat een dergelijke benadering dient bij te dragen aan een wisselwerking tussen het innovatieproces van de aanbieder en de doelstellingen van de leervaardigheden van de (potentiële) klant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in