Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw initiatief: online bloemenabonnement

De boeketten van Bloomon komen zonder tussenpersoon direct van de kweker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bloomon werkt met een aantal kwekers samen, die het bedrijf vooral kent vanuit het netwerk van zijn oprichters en dat van de stylisten die de boeketten samenstellen.

related partner content for mobile comes here

Het is niet zozeer vanwege een economische reden om de retail en andere tussenpersonen er tussenuit te snijden, het gaat de oprichters er naar eigen zeggen meer om dat de bloemen verser bij de consumenten aankomen.

Patrick Hurenkamp, een van de twee oprichters vertelt aan MarketingOnline: ‘Doe je het op de traditionele manier, via de bloemist of supermarkt dan verlies je per boeket een aantal dagen, waardoor de bloemen minder lang bij de consument kunnen staan.

‘Maar daarnaast zorgt de kortere keten, zonder tussenpersoon of lokale bloemist, natuurlijk wel voor lagere kosten.’

Hurenkamp heeft net als zijn -partner Bart Troost e-commerce ervaring. Hij was verantwoordelijk voor de oprichting van online ventures Hellofresh en Westwing. Troost bouwde aan de online winkel van MS Mode en Sapph. 

Op de website kunnen klanten  het formaat van het boeket kiezen, net als de bezorgfrequentie: wekelijks, tweewekelijks of maandelijks. De bloemen worden op dinsdag of donderdagavond aan huis bezorgd.

Wekelijks worden de boeketten samengesteld door stylisten uit het aanbod van een selecte groep kwekers.

De prijzen van de boeketten zijn inclusief bezorging.

Hurenkamp: ‘We willen binnen twee jaar toch wel zo’n 100.000 boeketten te hebben verstuurd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in