Overslaan en naar de inhoud gaan

Contentmarketing groeit ten koste van reclame

Duits onderzoek: steeds meer bedrijven verschuiven hun budgetten
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verschuiving naar communicatie op basis van inhoud vertaalt zich ook in cijfers. Uit Duits onderzoek blijkt dat meer dan 80 procent van de Duitse bedrijven de komende drie jaar zijn budgetten verschuift van traditionele reclame naar contentmarketing. Een meerderheid (55 procent) van alle bedrijven voert volgens de barometer van het Forum Corporate Publishing (FCP) inmiddels een contentgedreven communicatiestrategie.

related partner content for mobile comes here

Effectiever

De reden daarvoor is ook duidelijk: de meeste ondernemingen vinden communicatie op basis van inhoud effectiever dan traditionele reclame. 60 procent van de respondenten meent dat contentmarketing beter is voor het merkimago dan reclame. 85 procent vindt het geschikter voor de loyaliteit en klantenbinding, terwijl 96 procent het een beter middel vindt voor de positionering als &;thought leader&;. Slechts een kwart van de respondenten vindt reclame beter geschikt voor het aantrekken van nieuwe klanten.

Groei

De FCP verwacht dat de markt voor corporate publishing de komende twee jaar met tien procent zal groeien. Deze groei komt voor een derde deel uit extra budget dat ondernemingen daarvoor beschikbaar stellen. De overige twee derde is afkomstig van de reclamebudgetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in