Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse IT bedrijven succesvol door investeringen in marketing

Vorige week was ik bij het congres #039;ICT ondernemerschap 2011'">'ICT ondernemerschap 2011', met het thema "Groei versus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week was ik bij het congres ;ICT ondernemerschap 2011&;">'ICT ondernemerschap 2011', met het thema "Groei versus Winst". Dit congres is bestemd voor ondernemers, directieleden en management van ICT-ondernemingen tussen 10 en 200 medewerkers. Het is de tweede keer dat het werd georganiseerd door , CEO van .

related partner content for mobile comes here

De eerste spreker was , Docent/Onderzoeker Faculteit Informatics, Universiteit Utrecht. Slinger onderzoekt het succes van ICT bedrijven van Nederlandse bodem. Meer dan 80% van de start-ups in deze categorie falen. Voor Slinger een boeiend thema om te onderzoeken wat nou het verschil maakt tussen falen en succes behalen. Hier volgt in vogelvlucht te belangrijkste resultaten die Slinger met ons deelde.

Een aantal van de bedrijven die zijn onderzocht: , , , , , , .

De belangrijkste vraag die Slinger stelde:
Welke beslissingen in het vroege leven van het bedrijf zijn fundamenteel geweest voor het succes?

  • De klant bij het bedrijf betrekken
  • De focus van het bedrijf aanhouden
  • De klant centraal stellen
  • Veel aandacht besteden aan marketing
  • Samenwerking intern verbeteren door “games”
  • Concurrenten overnemen

Bij Afas is er in het begin teveel focus is geweest op het product. Toen ze meer in marketing zijn gaan investeren merkten ze forse groei.

Het ICT ondernemerschap 2012 evenement zal het platform zijn waar Slinger zijn boek met alle onderzoeksresultaten presenteert.

De MKB ICT bedrijven die ik spreek zijn inderdaad erg product gericht. Het valt me op dat ze marketing niet zo belangrijk vinden of zou dat zijn omdat ze het niet zo goed kunnen? Misschien zien ze de toegevoegde waarde (nog) niet in? Wat denk jij?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in