Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlanders beetje bereid tot duurzamer vakantiegedrag’

Ongeveer 64 procent van de Nederlanders wil - in meerdere of mindere mate - best hun gedrag veranderen waardoor hun vakantie duurzamer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer 64 procent van de Nederlanders wil - in meerdere of mindere mate - best hun gedrag veranderen waardoor hun vakantie duurzamer worden, zo blijkt uit het onderzoek ‘Duurzaamheid en vakanties’ van .

related partner content for mobile comes here

Bijna twee derde van de Nederlanders zegt bereid te zijn hun gedrag te veranderen om zo een bijdrage te leveren aan duurzamere vakanties. Door bijvoorbeeld met zorg met de natuur om te gaan, afval te scheiden op de vakantiebestemming, en het met rust laten/niet kopen van souvenirs van (beschermde) plant- en diersoorten.

Nederlanders blijken voor duurzamere vakanties vooral op zoek te zijn naar oplossingen waar ze zelf niet te veel voor hoeven te laten. Weinig inspanning, en het moet wel bijdragen aan een verhoging van het vakantiegenot. ‘De vakantiebeleving mag niet aangetast worden en is net als de vakantie heilig. Ook mag een duurzame vakantie niet veel meer gaan kosten’, aldus NBTC-NIPO Research. Maar Nederlanders zijn best bereid minder luxe te accepteren op hun vakantie in ruil voor meer duurzaamheid.

In het onderzoek is gekeken naar belangrijke maatschappelijke onderwerpen in het algemeen en naar duurzaamheid in relatie tot vakanties in het bijzonder. In het algemeen geldt dat onderwerpen als gezondheidszorg, oudedagsvoorzieningen en het bestrijden van de criminaliteit de Nederlanders het meest bezighouden.

Een onderwerp als duurzaamheid eindigt meer in de achterhoede. In tegenstelling tot vele andere sectoren blijkt uit de resultaten het grote belang dat naast natuur en milieu (planet) ook aan maatschappelijke/sociale thema's (people) wordt toegekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in