Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland vindt ‘vertrouwen’ belangrijkste strategische issue, en is daarmee een buitenbeentje

Europees onderzoek gaat in op de belangrijkste onderwerpen voor communicatie?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nederlandse communicatieprofessionals denken dat tot 2020 het behouden en bouwen van vertrouwen het belangrijkste strategische communicatie-issue is.

related partner content for mobile comes here

 

Daarmee wijkt Nederland flink af van de andere landen in Europa. Vakgenoten uit de diverse landen zien juist dat digitalisering en sociale media de grootste strategische uitdaging vormen van de komende jaren.

 

Dat blijkt uit de European Communication Monitor 2017 die jaarlijks door de European Association of Communication Directors wordt gehouden.

 

In het onderzoek konden de communicatieprofessionals de onderwerpen noemen die volgens hen de komende jaren de agenda moeten bepalen.

 

Nederland scoort daarin op een paar punten opvallend afwijkend. De digitalisering en sociale media vormen voor de Nederlandse communicatieprofessional niet zo’n groot strategisch issue.

 

Slechts 28 procent schaart dit onder de drie belangrijkste strategische uitdagingen, terwijl Europees gezien gemiddeld 40,4% van de respondenten dit als strategisch thema noemt.

 

Ook scoort Nederland relatief laag op het issue hoe je meer doelgroepen bereikt en kanalen inzet met beperkte middelen. 27% noemt dit belangrijk, een aanzuienlijk lager percentage dan de 33% gemiddeld Europees.

 

Aan de ‘bovenkant’ wijkt Nederland dus in de vertrouwensvraag. 42,3 procent noemt dit een van de belangrijkste strategische onderwerpen. Europees gezien komt het op een 5e plaats met nog

geen derde: 32,8 procent.

 

Zie ook de onderstaande schema’s:

 

strategische_uitdaging_europees.png
strategische_uitdaging_europees.png

 

 

Illustratie: deniskot / 123RF Stockfoto

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in