Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk Yahoo verdwijnt

Koper Verizon neemt alleen de kernactiviteiten van Yahoo over.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vandaag werd bekend dat telecomconcern Verizon voor ruim 4,8 miljard dollar Yahoo overneemt. Daarbij wil het alleen de internetactiviteiten en het vastgoed. De merknaam Yahoo wordt daarmee geschrapt.

Eerder kocht Verizon al AOL. Met de overname van Yahoo wil Verizon proberen de strijd aan te gaan met Google. Het is nog niet duidelijk wat er gebeurt met Yahoo-&;dochters&; Tumblr en Flickr.

De resterende holding blijft voor 40 miljard dollar eigenaar van onder meer Alibaba.

Topvrouw Marissa Mayer zou willen aanblijven bij het &;nieuwe&; Yahoo. Ze zegt vandaag op haar : Yahoo heeft de wereld veranderd. Voordat Yahoo begon, was internet een overheidsproject. Yahoo heeft het web menselijk en populair gemaakt, maar bijvoorbeeld ook email, search en real-time media. 

Toezichthouders moeten zich nog buigen over de overname, die in het eerste kwartaal van 2017 moet zijn afgerond.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in