Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer invloed accountants op persberichten

"Beursgenoteerde bedrijven moeten hun accountant betrekken bij het uitbrengen van persberichten over jaarcijfers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Beursgenoteerde bedrijven moeten hun accountant betrekken bij het uitbrengen van persberichten over jaarcijfers. Beroepsorganisatie van accountants NIVRA drukt dit de leden in 'een aanwijzing' op het hart." Aldus NIVRA deze week in de Audit Alert (zie verder  voor FD-artikel op NIVRA-site). Eerst dacht ik: wat?! Maar zoals valt te lezen in het bericht, gaat het om een wettelijke verplichting die voortvloeit uit de veranderde wetgeving.

related partner content for mobile comes here

Dat de cijfers moeten kloppen, lijkt me evident. Maar ik huiver een beetje voor de praktijk die volgt. Want die cijfers zijn nooit zo interessant, het gaat tenslotte om de interpretatie. En als communicatieman of -vrouw wil je die interpretatie natuurlijk wel (positief) beinvloeden.

Een goede stap om die positieve spin te tempereren met een rondje langs de accountantsafdeling? Of nodeloze vertraging?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in