Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel publieken: 44 procent

De publieke omroepen haalden gezamenlijk in week 39, waarin de Olypische Spelen weer veel kijkers trokken, een gemiddeld marktaandeel van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland 2 haalde het grootste marktaandeel door de OS en op dinsdag (31 procent) door de voetbalwedstrijd PSV-Manchester United. Nederland 1 behaalde 21 procent op maandagavond door de uitzendingen van Spoorloos, Opsporing Verzocht en Toen was geluk... Nederland 3 tenslotte kwam op 12 procent op zaterdagavond door onder meer Kopspijkers, Het Lagerhuis en Journaal 22.00 uur.

related partner content for mobile comes here

Het gemiddelde van 41 procent van de commerciële omroepen in week 39 werd als volgt verdeeld: RTL4 behaalde 14 procent, RTL5 4 procent, Veronica 9 procent, SBS6 8 procent, Net5 3 procent en Fox8 ook 3 procent.

Het meest bekeken programma van de publieke omroep was het zondagavondjournaal van 20.00 uur met een kijkdichtheid van 21, goed voor 3.07 miljoen kijkers, bij de commerciële omroep was dat GTST van RTL4 met 11 ofwel 1.53 miljoen kijkers.

Het best gewaarde programma van de publieken was de OS hockeyfinale Nederland-Z. Korea met het cijfer 8.1, gevolgd door de sluitingsceremonie met 7.8. HMG en SBS weigeren waarderingscijfers te laten publiceren. De gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in