Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN haalt tv-budget weg bij Ster

KPN haalt zijn tv-budget weg bij de publieke omroep en is in 2002 alleen te zien bij de zenders van HMG en SBS. Het de bedoeling om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De totale tv-inkomsten van de Ster bedroegen vorig jaar iets meer dan 400 miljoen euro, waarvan ruim 5 procent van KPN kwam. De publieke omroep loopt naar schatting 4 tot 5 miljoen euro mis. De stap is volgens een woordvoerder gezet omdat KPN bij de commerciële omroep makkelijker kan meepraten over de inhoud van televisieprogramma's. 'Het traditionele adverteren binnen vastgestelde reclameblokken is ons te beperkt', zegt hoofd corporate marketing Frans Cornelis van KPN tegen Het Financieele Dagblad. ‘We willen ons ook inhoudelijk verbinden aan televisieprogramma's, zodat er een wisselwerking met de reclameblokken ontstaat. Tussen de Ster en de omroepen staan Chinese muren en je moet met te veel partijen praten.' KPN heeft becijferd dat de commerciële zenders sinds anderhalf jaar zo'n groot marktaandeel hebben, dat ze evenveel kijkers bereiken als de publieke omroep. De ommezwaai past binnen het streven van KPN naar een 'cross mediale benadering'.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in