KPN haalt tv-budget weg bij Ster


De totale tv-inkomsten van de Ster bedroegen vorig jaar iets meer dan 400 miljoen euro, waarvan ruim 5 procent van KPN kwam. De publieke omroep loopt naar schatting 4 tot 5 miljoen euro mis. De stap is volgens een woordvoerder gezet omdat KPN bij de commerciële omroep makkelijker kan meepraten over de inhoud van televisieprogramma's. 'Het traditionele adverteren binnen vastgestelde reclameblokken is ons te beperkt', zegt hoofd corporate marketing Frans Cornelis van KPN tegen Het Financieele Dagblad. ‘We willen ons ook inhoudelijk verbinden aan televisieprogramma's, zodat er een wisselwerking met de reclameblokken ontstaat. Tussen de Ster en de omroepen staan Chinese muren en je moet met te veel partijen praten.' KPN heeft becijferd dat de commerciële zenders sinds anderhalf jaar zo'n groot marktaandeel hebben, dat ze evenveel kijkers bereiken als de publieke omroep. De ommezwaai past binnen het streven van KPN naar een 'cross mediale benadering'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid