Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalistieke sterren voor een kwaliteitslabel

De journalistiek moet snel werk maken van een goed kwaliteitslabel, aldus W. van de Donk, voorzitter van de Wetenschappelijke Raad voor het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zou kunnen in de vorm van een sterrenlabel, zoals restaurants die kennen.

related partner content for mobile comes here

In een toelichting op het rapport over het toekomstig mediabeleid stelt Van de Donk dat er zo veel verschillende soorten informatie op de consument af komt, dat niet meer is te onderscheiden hoe betrouwbaar die soms is.

In het rapport zelf worden zorgelijke ontwikkelingen beschreven die de onafhankelijkheid van professionele werkers in de media, in het bijzonder de journalisten, onder druk zetten.

Om journalistieke kwaliteit te waarborgen zou in de ogen van de WRR de Raad voor de Journalistiek moeten worden versterkt. De WRR meent verder dat de overheid namens de maatschappij de beroepsgroep erop kan aanspreken dat zij haar codes toelicht en deze ook bijtijds aanpast aan nieuwe media-ontwikkelingen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in