Overslaan en naar de inhoud gaan

John Cleese in TomTom-campagne

Tomtom is een 360 graden ‘Break Free’ campagne begonnen met filevrij rijden als doel. John Cleese speelt de hoofdrol. De campagne is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De TomTom Break Free-campagne integreert een groot aantal marketingactiviteiten variërend van de inzet van traditionele media en promotie op de winkelvloer tot social media contests, mobiele apps én een speciaal voor de campagne ontwikkelde online comedy serie met John Cleese.

related partner content for mobile comes here

“Met deze volledig geïntegreerde campagne, willen we iedereen laten zien hoe TomToms HD Traffic dienst je kan helpen om uit files te ontsnappen,” aldus Corinne Vigreux, Managing Director Consumer bij TomTom. “De campagne raakt mensen op verschillende manieren en via verschillende touchpoints, met ondermeer een contest, exclusieve online content en fantastische prijzen.”

TomTom lanceert de campagne met een exclusieve, door John Cleese geschreven en uitgevoerde Break Free comedy. Alle Break Free video’s zijn terug te vinden op de Facebookpagina van TomTom, net als unieke user generated content van mensen die vaststaan in het verkeer.

Een belangrijk onderdeel van de Break Free-campagne is een karaokecontest. Centraal in de campagne staat namelijk de klassieker “I Want to Break Free” van Queen. Via een speciale app nemen deelnemers een video van zichzelf op terwijl ze “I Want to Break Free” zingen en vervolgens delen ze deze video online. Deelnemers maken kans op een Renault.
Hieronder neemt zangeres Pearl (The Voice of Holland) alvast een voorproefje.

“Break Free Yourself” is een Facebooktool waarmee iedereen zijn eigen I Want to Break Free-clip kan maken. Een foto uploaden, het type artiest selecteren en Facebook doet de rest. Ook zullen in Nederland op verschillende drukbezochte locaties mobiele opnamehokjes worden geplaatst waar mensen een video op kunnen nemen.

TomTom werkte voor deze campagne, die te zien zal zijn in meer dan 14 landen, samen met Pool Worldwide. De media-inkoop is verzorgd door Mec en Content and Motion heeft de social media-strategie uitgevoerd.

Om meer te weten te komen over de Break Free-campagne en de HD Traffic dienst van TomTom, kijk op .

HD Traffic is TomToms live verkeersinformatie dienst en bestaat sinds 2008. HD Traffic stuurt elke 2 minuten nauwkeurige verkeersinformatie naar het connected TomTom-apparaat. Dit helpt bestuurders te navigeren zonder vertragingen zodat ze exact weten wanneer ze aankomen. TomTom-verkooppunten helpen automobilisten via een inruilactie. Klanten die hun oude navigatie inruilen krijgen €50 euro korting op de nieuwste TomTom GO LIVE 1000 of 1005 met HD Traffic dienst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in