Overslaan en naar de inhoud gaan

Jeroen Kroes (WeightWatchers): "We willen nu kpi's verzamelen om te bepalen of en hoe we mobile binnen onze media mix zullen opnemen."

Op MobileMarketing.nl geven we naast nieuws en cases, ook graag onze mening over lopende mobile campagnes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee trachten we een steentje bij te kunnen dragen om de mobiele markt volwassen te maken. De laatste tijd zien we dat de Mobile Advertising campagnes in aantal aan het groeien zijn. Veel van deze campagnes zijn echter na de mobile banner een stuk minder mobiel dan we hoopten. Vaak geeft het een slechte experiënce wat een negatief effect kan hebben op uiteindelijke resultaten van de mobiele campagne.

related partner content for mobile comes here

Nu het warmere weer nadert zijn de dieet campagnes ook weer gestart. De bekendste daarvan is WeightWatchers, die dit jaar ook naast haar mobiele app een mobiele wervingscampagne is gestart. Deze verwijst echter naar een reguliere website met een flinke lap invoervelden. Je bent alleen al door het invoeren van deze mobiele velden al 2 kilo lichter..

Ik vroeg aan Jeroen Kroes (Online Marketing Manager WeightWatchers) om uitleg:

Jeroen Kroes: "Goed opgemerkt, we zijn ons hiervan bewust. We draaien nu 2 tests om te zien hoe dit converteert. We hebben gezien dat de campagnes die we binnen search draaien boven verwachting goed converteren op mobile, ondanks het ontbreken van een mobiele website. Van de 100 conversies die binnen Search binnen komen, zijn er 17 afkomstig van tablets en 5 van smartphones. We willen nu kpi's verzamelen (CTR, CCR en CPA) om te bepalen of en hoe we mobile binnen onze media mix zullen opnemen. De test loopt in april en mei."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in