Jeroen Kroes (WeightWatchers): "We willen nu kpi's verzamelen om te bepalen of en hoe we mobile binnen onze media mix zullen opnemen."


Hiermee trachten we een steentje bij te kunnen dragen om de mobiele markt volwassen te maken. De laatste tijd zien we dat de Mobile Advertising campagnes in aantal aan het groeien zijn. Veel van deze campagnes zijn echter na de mobile banner een stuk minder mobiel dan we hoopten. Vaak geeft het een slechte experiënce wat een negatief effect kan hebben op uiteindelijke resultaten van de mobiele campagne.
Nu het warmere weer nadert zijn de dieet campagnes ook weer gestart. De bekendste daarvan is WeightWatchers, die dit jaar ook naast haar mobiele app een mobiele wervingscampagne is gestart. Deze verwijst echter naar een reguliere website met een flinke lap invoervelden. Je bent alleen al door het invoeren van deze mobiele velden al 2 kilo lichter..
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIk vroeg aan Jeroen Kroes (Online Marketing Manager WeightWatchers) om uitleg:
Jeroen Kroes: "Goed opgemerkt, we zijn ons hiervan bewust. We draaien nu 2 tests om te zien hoe dit converteert. We hebben gezien dat de campagnes die we binnen search draaien boven verwachting goed converteren op mobile, ondanks het ontbreken van een mobiele website. Van de 100 conversies die binnen Search binnen komen, zijn er 17 afkomstig van tablets en 5 van smartphones. We willen nu kpi's verzamelen (CTR, CCR en CPA) om te bepalen of en hoe we mobile binnen onze media mix zullen opnemen. De test loopt in april en mei."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid