Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve aanpak stimuleert gezond gedrag

Het interactieve programma Je Echte Leeftijd zet 60 procent van de mensen aan om hun gezondheid te verbeteren, zo blijkt uit een enquête…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je Echte Leeftijd is een interactieve televisieproductie, waar kijkers op de website een test kunnen doen om hun gezondheid in kaart te brengen. Indien je niet gezond leeft, valt je ‘echte leef-tijd’ een stuk hoger uit dan je ‘normale’ leeftijd. Het programma is drie jaar geleden opgezet door de Nederlandse Hartstichting en productiebedrijf Advance.

related partner content for mobile comes here

De twee hielden een online enquête onder de Je Echte Leeftijd deelnemers en wat blijkt: van de mensen die op de website de gezondheidstest hebben gedaan, zegt ruim 60 procent ook daadwerkelijk te zijn aangezet om hun gezondheid te verbeteren.

Voor de Nederlandse Hartstichting is Je Echte Leeftijd een prima alternatief voor een televisiecommercial. ‘Met Je Echte Leeftijd hebben wij de mogelijkheid om een langdurige en persoonlijke relatie met mensen aan te gaan en vanuit die relatie gezond gedrag te stimuleren’, aldus Ank van Drenth, woordvoerder bij de Nederlandse Hartstichting. ‘Dat is heel anders dan we gewend zijn met een tv commercial, maar het blijkt minstens zo effectief.’

Uit de enquête blijkt verder dat gezond gedrag vooral bevorderd wordt als het gaat om voeding en bewe-ging. Ruim 65 procent van de mensen gaf aan daadwerkelijk het gevoel te hebben dat hun gezondheid ver-betert door de tips en adviezen van Je Echte Leeftijd op te volgen.

Andere adverteerders die participeren in Je Echte Leeftijd zijn zorgverzekeraar VGZ, Auping en Albron. Advance produceert ook de programma’s op RTL5, voor de AVRO en voor SBS6.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in