Overslaan en naar de inhoud gaan

Infofilter-bestand gaat over naar DDMA

Het infofilter van de DMSA - een adressenbestand van mensen die geen reclame via brievenbus, e-mail of telefoon wensen te ontvangen - gaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een principeakkoord met de curator werd gisteren aan het eind van de middag bereikt, slechts enkele uren voor aanvang van de oprichtingsvergadering van de DDMA in Amsterdam. Beide partijen verwachten uiterlijk voor 20 december overeenstemming te zullen bereiken. Het Infofilter wordt ondergebracht in een stichting Zelfregulering DM. In het bestuur van deze stichting zitten vertegenwoordigers van de DDMA, WGCC (callcenters) en Moa (marktonderzoek). De Thuiswinkel.org is verzocht om eveneens deel te nemen. Stichtings-voorzitter mr Alexander Singewald benadrukte dat 'er van beide kanten echt hard is onderhandeld' over het Infofilter. 'Er waren meer kapers op de kust. Daaronder bevonden zich ook enkele commerciële partijen die mogelijkheden zagen met het adressenbestand.' De aankoop van het Infofilter wordt een achtergestelde lening verstrekt door TPG Cendris, Wegener en SNT. Deze zal worden terugbetaald uit de inkomsten die de stichting verkrijgt uit de exploitatie van de bestanden. De bedoeling is wel de tarieven voor het gebruik van het Infofilter op het huidige niveau te houden, voor leden van de DDMA wordt een korting overwogen.

related partner content for mobile comes here

De oprichtingsvergadering van de DDMA trok gisteravond zo'n honderd belangstellenden. Bij de presentatie konden de namen worden vertoond van tien leden. De DDMA denkt voor een rendabel functioneren 110 leden nodig te hebben. De vereniging verschilt wat betreft doelstellingen weinig van voorganger de DMSA. De kern bestaat uit collectieve belangenbehartiging en het continueren van zelfregulering. Nieuw is een keurmerk die voor leden van de vereniging verplicht wordt gesteld. Het contributiestelsel is opgesteld volgens een getrapt model, afhankelijk van de omzet van het bedrijf, waarbij wordt gewerkt met verschillende staffels voor leveranciers en gebruikers. De staffels voor leveranciers liggen tussen 500 euro (omzet minder dan 1 miljoen euro) en 15.000 euro (omzet meer dan 25 miljoen eur) en gebruikers tussen 500 euro (omzet minder dan 5 miljoen euro) en 5000 euro (omzet minder dan 50 miljoen euro).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in