Overslaan en naar de inhoud gaan

Identiteit: groot verschil wens en werkelijkheid

Communicatieprofessionals en marketeers vinden de identiteit van een onderneming van groot belang bij het aantrekken van werknemers,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook bij positionering van merk en de keuzes voor marktsegmenten wordt veel waarde aan de identiteit gehecht, zonder dat dit in de praktijk voldoende gevolg krijgt.

related partner content for mobile comes here

Deze opmerkelijke conclusies komen naar voren in het onderzoek Organisatie-identiteit in de praktijk. Dit werd vandaag werd gepresenteerd tijdens het Identiteitscongres 2013 van de AdformatieGroep en adviesbureau Valuebridge.

Aan het onderzoek deden 304 mensen mee, vooral communicatieprofessionals en, iets minder, marketeers.

Zij geven aan dat de samenstelling van het medewerkersbestand en de beoordelingssystematiek van medewerkers de grootste invloed hebben op het verankeren van de identiteit in de hoofden en harten van medewerkers. Identiteit is significant minder verankerd binnen organisaties met 100-500 werknemers en organisatie met meer dan 10.000 werknemers.

Uit het onderzoek blijkt verder onder meer dat marketing- en communicatiedirecteuren het minder belangrijk vinden medewerkers te betrekken dan managers in andere functies zoals algemeen directeuren.

Het onderzoek Organisatie-identiteit in de praktijk is een initiatief van AdformatieGroep, Jeroen Kemperman, Liedewij Trampe en adviesbureau Valuebridge.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in