Overslaan en naar de inhoud gaan

Mad Sausage-commercial op Amerikaanse tv

Louis van Zwol besloot na het lezen van 'Eating Animals' een filmspot te maken gericht tegen de bio-industrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samen met producer Erika Vocking zocht Van Zwol een team van reclame- en filmprofessionals uit Amsterdam die samen met hem een verschil wilden maken. Het project is een resultaat van hun gezamenlijke liefde voor film en ethische verantwoordelijkheid ten op zichte van dieren.

related partner content for mobile comes here

Toen de spot af was, kreeg deze de interesse van Mercy for Animals, een non-profit organisatie gericht op het beschermen van dieren en promoten van een gezonde voedingskeuze. Louis van Zwol: 'Change your diet, change the world was de oorspronkelijk insteek van het filmpje, deze zou eerst alleen online te zien zijn. Maar toen Mercy for Animals ons de kans bood om ook op tv uit te zenden, is in overleg gekozen voor Choose vegetarian. Het doel van het filmpje was dat er discussie zou ontstaan over voeding en dat is gelukt. Mercy for Animals wilde de film ook uitzenden op tv, dus we moesten een paar dingen veranderen en de film inkorten tot zestig seconden.'

De film zal te zien zijn in New York City, Los Angeles en Chicago op MTV en VH1 en op BRAVO & HULO door het hele land.


Concept/Director: Louis van Zwol
Copywriter: Nick Schonfeld, Louis van Zwol
Production Company: IamErika.tv | Erika Vocking Productions
Executive Producer: Erika Vocking
Director of Photography: Steve Walker
Editors: Kevin Whelan, Jelmar Hoekstra
3D Character animation: Alex Doss
Compositing: MacGyver Amsterdam
Music & sounddesign : Studio de Keuken

Meer informatie:.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in