Overslaan en naar de inhoud gaan

Huismerk scoort bij blinde smaaktest

A-merken komen in vergelijking met huismerken het beste uit smaaktesten, mits consumenten weten wat ze geserveerd krijgen. Bij blinde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van het Centrum voor Smaakonderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad. 'De consument proeft niet alleen met de mond, maar ook met de ogen. A-merken besteden veel meer aandacht aan verpakking en reclame. De klant koopt én proeft dus ook imago', zegt B. Cramwinckel van het instituut.

related partner content for mobile comes here

Bij een vergelijking van zestien A-merken met huismerken komen de grote namen vijftien keer als 'lekkerste' uit de bus. Wanneer dezelfde proevers de producten 'blind' beoordelen, scoren elf verschillende huismerken. Heineken valt dan bijvoorbeeld terug van de eerste naar de vijfde plaats.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in