Huismerk scoort bij blinde smaaktest
A-merken komen in vergelijking met huismerken het beste uit smaaktesten, mits consumenten weten wat ze geserveerd krijgen. Bij blinde…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat blijkt uit onderzoek van het Centrum voor Smaakonderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad. 'De consument proeft niet alleen met de mond, maar ook met de ogen. A-merken besteden veel meer aandacht aan verpakking en reclame. De klant koopt én proeft dus ook imago', zegt B. Cramwinckel van het instituut.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bij een vergelijking van zestien A-merken met huismerken komen de grote namen vijftien keer als 'lekkerste' uit de bus. Wanneer dezelfde proevers de producten 'blind' beoordelen, scoren elf verschillende huismerken. Heineken valt dan bijvoorbeeld terug van de eerste naar de vijfde plaats.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid