Overslaan en naar de inhoud gaan

FNLI met energielogo overgewicht

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) introduceert een eenduidig logo om consumenten bewust te maken van het belang van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De federatie is initiatiefnemer van het Convenant Overgewicht. Een eenduidig logo ziet de FNLI als de meest effectieve methode voor de consument om ‘in één oogopslag bewuste keuzes te maken over energiewaarde in relatie tot een verantwoord gewicht en bewegen’.

related partner content for mobile comes here

‘Overgewicht is een groeiend probleem en één van de belangrijkste bedreigingen voor de volksgezondheid. De levensmiddelenindustrie voert een actief beleid dat gebaseerd is op drie pijlers: voorlichting, productontwikkeling en -innovatie en zelfregulering’, zegt Philip den Ouden, directeur van de FNLI. “We willen dat de consument zich weer volledig bewust wordt van de balans tussen eten en bewegen.’

De FNLI streeft naar één gemeenschappelijk logo voor Nederland. Dit logo moet in iedere winkel op ieder verkooppunt in Nederland gebruikt worden.

Gisteren introduceerde Albert Heijn al het gezondheidssymbool, het “Gezonde Keuze Klavertje”, voor op de Eigen Merk-producten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in