Overslaan en naar de inhoud gaan

Het geheim 'waarom een identiteit maar 5 jaar mee gaat'.

Een visuele identiteit gaat doorgaans 5 jaar mee. Vraag maar aan een ontwerper. Kijk maar naar bedrijven. Na 5 jaar hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gek eigenlijk dat drie bureau’s zulke verschillende voorstellen maken. Als de briefing echt goed was, lagen de voorstellen waarschijnlijk veel dichter bij elkaar. En dan hoefde er helemaal niet drie bureau’s te pitchen. Maar ja, dan zou je als bedrijf wel écht goed moeten weten wie je bent.

related partner content for mobile comes here

Een bedrijf heeft doorgaans een vijf-jaren-plan. En als die vijf jaren op zijn, dan wordt de visie herzien. “Meer transparantie, meer inspiratie, meer authenticiteit...” Prachtige termen, die vaak niet specifiek zijn voor het bedrijf die ze claimt. Het zijn vaak modewoorden die gelden voor elk bedrijf. En daar kun je geen identiteit op baseren.

De visie zou eigenlijk van binnenuit moeten komen. Het zou eigenlijk de kern van het bedrijf moeten zijn. De reden van het bestaan van het bedrijf. En die verandert niet elke vijf jaar, mag ik hopen.

Stel nou dat je die kern helder hebt.
Kraakhelder. En dat iedereen aan de buitenkant kan zien wat de kern is...
Dan zou je pas echt een sterke identiteit hebben. En zou die elke 5 jaar moeten veranderen?

Groet Armijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in