Effectieve viral van McDonald’s: slaapmutsjes


Het is een soort ‘zaadjesbom’, bedacht door designer Sean Click. De advertentie kan overal waar grond is, worden geplaatst en het is illegaal om hem te verwijderen.
De site noemt het idee, een zaadjesbom, niet nieuw maar het integreren in een reclamecampagne is wel innovatief.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de staat Californië werkt het extra effectief.
Click maakt gebruik van het slaapmutsje, de ‘staatsbloem’ van de staat Californië. Je bent in overtreding als je deze Eschscholzia californica mag wilt verwijderen, zo staat in de wet.
Dus landeigenaren kunnen de bloemen, die samen het logo van Mc Donald’s vormen, niet uit de grond rukken. Oplossing is om er om heen meer planten te planten zodat het logo niet langer zichtbaar is.
The Next Web noemt het de meest effectieve viral ooit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid