Overslaan en naar de inhoud gaan

Effectieve viral van McDonald’s: slaapmutsjes

Een advertentie van McDonald’s die, als je hem van je land wilt verwijderen, je een boete kan opleveren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een soort ‘zaadjesbom’, bedacht door designer . De advertentie kan overal waar grond is, worden geplaatst en het is illegaal om hem te verwijderen.

related partner content for mobile comes here

De site noemt het idee, een zaadjesbom, niet nieuw maar het integreren in een reclamecampagne is wel innovatief.

In de staat Californië werkt het extra effectief.

Click maakt gebruik van het slaapmutsje, de ‘staatsbloem’ van de staat Californië. Je bent in overtreding als je deze Eschscholzia californica mag wilt verwijderen, zo staat in de wet.

Dus landeigenaren kunnen de bloemen, die samen het logo van Mc Donald’s vormen, niet uit de grond rukken. Oplossing is om er om heen meer planten te planten zodat het logo niet langer zichtbaar is.

noemt het de meest effectieve viral ooit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in