Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezonde globale mediagroei

Traditionele reclame mag dan onder vuur liggen, dat wil nog niet zeggen dat de mondiale mediamarkt is uitgegroeid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ZenithOptimedia voorspelt dat de wereldwijde reclamebestedingen in 2006 met 6 procent zullen toenemen en nog ten minste tot 2008 in dit tempo zullen blijven doorgroeien. De afgelopen 20 jaar bedroeg de gemiddelde groei op de mondiale reclamemarkt eveneens 6 procent. Reclame verkeert dus in gezonde toestand en niks duidt er op dat welk medium dan ook afstevent op een langetermijndaling in absolute bestedingen. Daarbij presteert internet het beste: de online bestedingen zullen tussen 2005 en 2008 naar verwachting met 61 procent groeien, ruim drie keer de groei van de totale markt, die wordt becijferd op 18 procent.<

related partner content for mobile comes here

Ook outdoor en bioscoop zullen in deze periode sneller groeien dan de doorsnee markt, respectievelijk 22 procent en 26 procent. De groei van tv is weliswaar fors op jonge consumentenmarkten, maar wereldwijd volgen de tv-reclamebestedingen met 20 procent ruwweg het marktgemiddelde. De radiobestedingen blijven met 14 procent groei, net als reclamebestedingen in kranten (11 procent) en tijdschriften (15 procent) iets achter op het marktgemiddelde.

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in