Gezonde globale mediagroei


ZenithOptimedia voorspelt dat de wereldwijde reclamebestedingen in 2006 met 6 procent zullen toenemen en nog ten minste tot 2008 in dit tempo zullen blijven doorgroeien. De afgelopen 20 jaar bedroeg de gemiddelde groei op de mondiale reclamemarkt eveneens 6 procent. Reclame verkeert dus in gezonde toestand en niks duidt er op dat welk medium dan ook afstevent op een langetermijndaling in absolute bestedingen. Daarbij presteert internet het beste: de online bestedingen zullen tussen 2005 en 2008 naar verwachting met 61 procent groeien, ruim drie keer de groei van de totale markt, die wordt becijferd op 18 procent.<
Ook outdoor en bioscoop zullen in deze periode sneller groeien dan de doorsnee markt, respectievelijk 22 procent en 26 procent. De groei van tv is weliswaar fors op jonge consumentenmarkten, maar wereldwijd volgen de tv-reclamebestedingen met 20 procent ruwweg het marktgemiddelde. De radiobestedingen blijven met 14 procent groei, net als reclamebestedingen in kranten (11 procent) en tijdschriften (15 procent) iets achter op het marktgemiddelde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid