Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas vs Nike en de strijd om de babyvoet

Sinds kort bevind ik mij ? als kersverse ouder ? langs het speelveld van babymarketing. En dat blijkt boeiend om te bestuderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo worden en op dit moment niet alleen maar veel besproken als de twee grote merken op het WK. Ook op onze babykamer zijn de twee sportgiganten inmiddels binnengedrongen. Merkschoenen als kraamcadeau, ik had daar tot voor kort nog nooit aan gedacht.

related partner content for mobile comes here

Ik heb me afgevraagd hoe dat werkt. Bij zelfbewuste mensen speelt een merk(schoen) een rol voor imago en status. Maar een baby van een paar weken denkt echt aan meer primaire zaken dan dat. En de ouders, tja, zelf zou ik ze niet gekocht hebben. Dus lijkt een babymerkschoen vooral te appelleren aan het goede gevoel voor de gever. Slim, want het werkt blijkbaar.

Hoe dan ook, welk merk de wereldkampioen ook levert, mijn zoon zal mee kunnen lopen (nou ja, figuulijk dan) met de winnaar. En mocht het WK toch de verkeerde winnaar opleveren, dan trek ik 'm gewoon zijn nieuwe Allstars aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in