'Gemeente Zoetermeer heeft beste digitale loket'


Gemeente Zoetermeer was in 2011 al een nieuwkomer in de top 10 en neemt dit jaar de nummer een positie over van de gemeente Den Haag.
Ernst & Young voert het onderzoek naar digitale dienstverlening jaarlijks uit onder alle Nederlandse gemeenten. Het onderzoek richt zich onder andere op de mate waarin de burger interactief producten kan afnemen bij de gemeente, de effectiviteit van de zoekmachine en hoe de gemeente omgaat met vragen via e-mail. De gemeente Zoetermeer scoort maximaal op de onderdelen effectiviteit zoekmachine en e-mail response. Ook scoort de gemeente goed op de interactiviteit van producten, slechts twee producten zijn niet digitaal aan te vragen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTop 3 Gemeenten - Positie in 2011
1 Zoetermeer - 2
2 Den Haag - 1
3 Dordrecht - 5
De gemeenten Nieuwegein, Leiden, Rijswijk, Capelle aan den IJssel en Tilburg zijn in tegenstelling tot vorig jaar niet terug te vinden in de top 15.
Benchmark Digitale Dienstverlening Nederlandse Gemeenten
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid