Er is weer bokbier; was het weg dan?
Sinds dit weekend hangen de kroegen weer vol met rood-bruine herfstblaadjes van karton. Want: er is weer bokbier!!!!!! Op zibb.nl kun je zien hoe mensen uit het horecavak doen alsof er een lange periode van smachten en wachten is afgesloten."Wat is hij weer goed op dronk dit jaar!" roepen ze elkaar blij en bourgondisch toe. Maar de zaak is allang verraden. Door Grolsch c.s. Zij leveren namelijk inmiddels door het succes gedreven ook winterbok, lentebok en zomerbok en het is door die voortgaande verkrijgbaarheid allang niet meer spannend wanneer de échte bock met bee-o-cee-kaa met paukenslagen arriveert. Hebzucht is de vader van vernieling.
Beseffen marketeers welk kind daarmee met welk badwater is weggegooid?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaZo zijn bijna alle seizoensproducten inmiddels gecorrumpeerd. Er zijn aardbeien in de winter en asperges na Sint-Jan. Er is nog wel een jachtseizoen, maar het wild op je bord komt uit een ander werelddeel. Er bestaat nog wel nieuwe haring ?"Wat is hij weer lekker vet dit jaar!"? maar die is ook het hele jaar te krijgen. Hoeveel café's hangen de beaujolais-primeurslingers straks nog op?
De seizoensbeleving lijdt een kwijnend bestaan. Toegegeven, in de zomer eet je vaker ijs en in de winter boerenkool; als Koning Winter "er overheen is geweest." Maar hoe lang nog? 'Tijdelijk', voorheen het lievelingswoord van de actiemarketing is aan het sterven. Alles is altijd verkrijgbaar. Alleen mode lijkt te overleven als het tijdelijkste product dat er bestaat. Want de seizoenen zelf blijven bestaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid