Overslaan en naar de inhoud gaan

Designiconen uit het oosten

De jaarlijkse prijzen voor het beste industriële design hebben opvallend veel Aziatische winnaars opgeleverd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wereldwijd zijn bedrijven het erover eens: design heeft zich ontwikkeld tot een strategisch sleutelbegrip. Geen betere manier om duidelijk te maken waar een product of merk voor staat dan een opvallend en goed doordacht ontwerp. Dat besef heeft ervoor gezorgd dat de lat voor de IDEA’s (Industrial Design Excellence Awards) steeds hoger komt te liggen. In 2006 blijken vooral Aziatische ondernemingen de prijzen weg te slepen.

related partner content for mobile comes here

Panasonic gaat aan kop met zes awards, maar ook Samsung en het Chinese Lenovo scoorden hoog. Die laatste met een desktop die er naar westerse maatstaven niet uitziet, maar volgens de jury precies aansluit bij wat Chinese gamers mooi vinden: een ruw en krachtig. Er waren trouwens ook Nederlandse winnaars. Philips won goud met de City Wing, een verlichtingsunit voor openbare ruimtes, en VanBerloStudio’s Design Team verdiende een gouden plak met de ResQTec: een set hydraulisch reddingsgereedschap.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in